E-kereskedelem pályázat

 

Az első E-kereskedelem pályázat 2008-ban indult Magyarországon a Gazdaságfejlesztési Operatív Program és a Közép-Magyarországi Operatív Program közös konstrukciójaként. Ebben az évben A GOP és KMOP programok összesen 2 milliárd 278 millió forint értékben adott támogatást e-kereskedelem fejlesztésre, új információs és kommunikációs rendszerek kiépítésére, alkalmazására. 2008-ban összesen több mint 350 db e-kereskedelem pályázat került elfogadásra, így hazánkban is megkezdődött az online szektor, és az egyéb információs rendszerek nagymértékű elterjedése a KKV-szektorban.

 

E-kereskedelem pályázat célja, forrása:

 

Az E-kereskedelem pályázat célja, hogy a hazai kis- és középvállalkozások jövedelemtermelő képességét erősítse azáltal, hogy támogatja az információs és kommunikációs technológiai megoldások alkalmazását a vállalatközi üzleti folyamatok, illetve a szolgáltatások területén.  A konstrukció fő célja, hogy az e-kereskedelem pályázat által növeljék a hazai KKV-szektor versenyképességét.

Az e-kereskedelem pályázat a GOP és a KMOP közös pályázataként, a konstrukció forrását az Európai Regionális Fejlesztési Alap és a Magyar Köztársaság költségvetése társfinanszírozásban biztosítja. Az e-kereskedelem pályázat összértéke évente több milliárd forint, így több száz pályázat támogatása valósítható meg.

A pályázatok értéke, a támogatás mértéke függ a tervtől, illetve a támogatandó szervezettől is. Az e-kereskedelem pályázat elsősorban a KKV-szektor fejlesztését hivatott elősegíteni, így a támogatásra szánt összeg nagy részét a kis- és középvállalkozások pályázatai között osztják ki.

Az e-kereskedelem pályázat azáltal, hogy növeli a hazai KKV-szektor versenyképességét, elősegíti újabb vállalkozások kiépítését, meglévők fejlesztését és fenntartását.

 

E-kereskedelem pályázat által támogatott területek és a pályázók köre:

 

Az e-kereskedelem pályázat elég széleskörű, de szigorúan meghatározott, összesen tíz kategóriába pályázhatunk. A kategóriák között szerepel az on-line ügyfélszolgálati rendszer vagy az értékesítést támogató, automatizált ügyfélkapcsolat kezelési rendszer kialakítása. Emellett nagy hangsúlyt fektet az e-kereskedelem pályázat a B2B, B2C vagy C2C alapú virtuális bevásárlóközpontok vagy elektronikus szolgáltatások kialakítása, feltöltése és beindítása. Végezetül szerepel még a támogatható tevékenységek körében az elektronikus szerződéskötés és számlázás kialakítása, illetve a vállalatok üzleti informatikai rendszerének összekapcsolása.

Az e-kereskedelem pályázat által támogatott tevékenységek lényege, hogy kötődjenek a vállalat gyártási-, termelési folyamataihoz, feladataihoz, illetve a szervezet  belső vagy külső kommunikációjához. Az e-kereskedelem pályázat igényelhető hardver, illetve szoftver eszközök, a hozzájuk tartozó szolgáltatások, és tanácsadás, éppúgy, mint az informatikai képzések, betanítás vagy promóciós költségek.

Az e-kereskedelem pályázat esetén pályázatot nyújthat be minden kettős könyvvitelt vezető gazdasági társaság,  Európai Gazdasági Térség területén székhellyel és magyarországi fiókteleppel rendelkező gazdaságtársaságok, szövetkezetek, magyarországi székhelyű gazdasági kamarák, illetve vállalkozások érdekképviseleti szervezetei. Utóbbiakra vonatkozóan három kritériumot fogalmaz meg az e-kereskedelem pályázat leírása, melyeket szintén figyelembe kell venni – a szervezet működő társadalmi szervezet, bírósági nyilvántartásban szerepel illetve ez a szervezet látja el a vállalkozás érdekképviseletét. Ettől eltérő szervezet, vagy nem megfelelő intézmény nem pályázhat.